Az MSC Cruises lesz az első hajózási társaság, karbonsemleges tengeri működéssel


MSC Cruises

Az MSC Cruises hajótársaság karbonsemleges tengeri működéssel

 

 

Az MSC Cruises flottájának teljes CO2 kibocsátását karbonkreditekkel ellensúlyozza 2020 január 1-étől.

A bejelentés egy szélesebb terv részeként érkezett: az MSC támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célkitűzéseit, és ezzel párhuzamosan folytatja beruházási programjait, melyek a környezetbarát technológiák gyorsított fejlesztését célozzák. A végső cél az, hogy a hajók működése közben ne történjen károsanyag kibocsátás. November 8-án Hamburgban az MSC flotta eddigi leginkább környezetbarát hajójának, az MSC Grandiosa-nak az avatását ünnepelték.

Pierfrancesco Vago, az MSC Cruises ügyvezető igazgatója úgy fogalmazott: „Mindig is az innovációra összpontosítottunk, már azóta, hogy 2003-ban megépítettük az első tengerjáróinkat. Ennek köszönhetően az egyik legmodernebb flottával büszkélkedhetünk. Hosszú távon, 2024-ig a karbonkibocsátást 29 százalékkal fogjuk csökkenteni (2008-hoz képest) - 2030-ra pedig 40 százalékos csökkentést valósítsunk meg.”

„A múlt héten bejelentettük, hogy az LNG üzemanyaggal működő PACBOAT is helyet kap az MSC Europa-n. Ez lesz az első abból az 5 LNG-hajtott tengerjárónak, melyek a flottánkhoz csatlakozni fognak. Ez nem csak egy úttörő jellegű technológia, amely az eddigi leghatékonyabb tengeri működés reményével kecsegtet, de egyben újabb konkrét példája is annak, hogy cégünk elkötelezetten támogatja a következő generációs technológiák alkalmazását, melyek végül a károsanyag-kibocsátástól mentes tengeri hajózást meg fogják valósítani.”

„Ma még el kell azt ismernünk: a legfejlettebb technológiák sem képesek biztosítani a karbonsemleges működést. Az újabb kötelességvállalásunk azonban biztosítja, hogy a működésünk ne járuljon hozzá negatív módon a klímaváltozáshoz jövő év január elsejétől. Egy olyan céget képviselünk, amely 300 éves tengerész múltra tekinthet vissza, és a hosszú távú szemlélet különösen jellemző az olyan családi vállalkozásokra, mint amilyen a mienk is. Számunkra ez egy újabb lépést jelent az óceánok, a kikötők és turisztikai célpontok védelmében.”

Az MSC Cruises minden közvetlen CO2 kibocsátását ellentételezni fogja, olyan összetett projektek segítségével, melyeket a nemzetközi szervezetek által megállapított, legmagasabb színvonalú szabványok alapján állítottak össze. Ez azonnali lépést jelent az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának terén. Ezeket a projekteket csakúgy, mint a kapcsolódó beruházásokat teljes mértékben és közvetlenül a cég fogja finanszírozni. „Olyan szervezetekkel dolgozunk együtt, amelyek vezető szerepet töltenek be a karbon kibocsátás ellentételezésében. Célunk, hogy olyan beruházásokat hajtsunk végre, melyek számszerűsíthető előnyöket kínálnak a közösségek számára, óvják a környezetet és támogatják az ENSZ Fentartható Fejlődési Célkitűzéseit.”

Az MSC Cruises célja, hogy a portfóliója óvja és helyreállítsa az óceánokat valamint a partmenti élőhelyeket, miközben több CO2-t köt meg, mint a mostani kibocsátás. Mivel jelenleg még kevés olyan Blue Carbon projekt van, amely elsősorban a partmenti élőhelyekre fókuszálna, az MSC Cruises maga is támogatni fogja az első olyan fejlesztéseket, melyek karbonkrediteket nyernek a Föld hatalmas óceánjaiból. Ez fontos új módja lesz annak, hogy a tengeri fajok sokszínűségét védelmezzük, és támogatni fogja a közösségeket, melyek a tengerek erőforrásira támaszkodnak.

Vago hozzátette: „A Blue projekt olyan konkrét kötelezettségvállalásunk, amely karbonsemlegességet garantál, azonnali hatállyal. Munkaerővel és erőforrásainkkal is támogatni fogjuk ezen projektek fejlesztését, valamint azokat a folyamatokat is, melyek közvetlen előnyöket nyújtanak az óceánok és a tenger partján élő közösségek számára. Egyre több ilyen válik elérhetővé, mi pedig mind inkább támaszkodni fogunk ezekre, hogy meg tudjuk valósítani célunkat, a károsanyag kibocsátás nélküli működést”.

Az MSC Cruises figyelmet fordít az energiatakarékosságra és működése egyéb területeire is a károsanyag kibocsátáson túl. 2017 óra az MSC Cruises valamennyi új hajója olyan technológiával felszerelve érkezik, amelynek révén - az arra kész kikötőkben - azonnal nulla kibocsátás érhető el. Ez még nagyobb előnyt nyújt, amennyiben a parti energiaforrás megújuló energiákra támaszkodik.

Az MSC Cruises további vállalásairól a későbbiekben sajtótájékoztatót is tart a cég az MSC Grandiosa fedélzetén, amely az MSC Cruises legújabb zászlóshajója, és az egyik legfejlettebb, környezetbarát hajó a tengereken. Az MSC Grandiosa november elején érkezett meg a céghez - és ekkor kezdődött meg az MSC Europa építése is, amely az öt LNG- meghajtású tengerjáró közül az első lesz. Ezek 2022 és 2027 közt fognak a cég kötelékébe állni. Az MSC Cruises célkitűzése, hogy minimalizálja és folyamatosan csökkentse a környezeti
lábnyomát - az MSC Grandiosa és az MSC Europa együtt komoly lépést jelentenek ebbe az irányba.

Az MSC Grandiosa hajókeresztelőjét november 9-én tartották. A hajó a legmodernebb szelektív katalitikus redukciós rendszerrel felszerelve érkezik, a fejlett aktív kibocsátás kontroll technológia révén akár 80 százalékkal képes csökkenteni a nitrogénoxid kibocsátását. A hajtóműből eredő nitrogénoxid katalizátoron átvezetve (nemesfémekből készült nagy sűrűségű eszköz) nitrogénre és vízre bomlik - mindkettő ártalmatlan elem. Az MSC Grandiosa felszereltségének része az eszköz, melynek segítségével a hajó a kikötőkben a helyi energiaszolgáltatását tudja igénybe venni, így a kikötőben nincs károsanyag kibocsátás. Ez a technológia az MSC Cruises minden hajóján megtalálható, melyet 2017-ben vagy azt követően építtetett a cég. Ezek az új szolgáltatások a többi környezetbarát technológiával együtt segítik azt, hogy a vállalat minimalizálja és folyamatosan csökkentse a környezeti hatásait. Ezek közé tartozik a legmodernebb kipufogógáz tisztító rendszer (EGCS), amely a kéndioxid 97 százalékát képes kiszűrni; a továbbfejlesztett hulladékgazdálkodási és szennyvíztisztító rendszerek; a ballasztvíz kezelő rendszerek; valamint a legújabb technológiák és rendszerek, melyek segítik az olajszivárgás megelőzését a gépészeti térben valamint a legmodernebb energiahatékonysági rendszerek: a fűtéstől a LED-világításig.

Az MSC Grandiosa valamint az MSC Cruises 17 hajóból álló flottájának 10 másik tagja van felszerelve a tisztább kibocsátást biztosító, hibrid (zártkörű) EGCS rendszerrel. A maradék hat hajót 2023 végéig látják el a technológiával, addig pedig alacsony kén tartalmú üzemanyagot használ, hogy ilyen módon is megfeleljen a legszigorúbb tengeri szabályoknak is. Az MSC Europa, a cég első LNG-meghajtású hajója 99 százalékos csökkenést fog elérni kén(di)oxid (SOx) és 85 százalékos csökkenést a nitrogén(di)oxid (NOx) területén. A széndioxid kibocsátást pedig 20 százalékkal fogja csökkenteni.